Friday 27 July 2012

Custom Modified Gundam Deathscythe Hell Custom

Sample hasil snap menggunekan 10-30mm Kit Lens

Pengubahsuaian Gundam Deathscythe Hell Custom


Ni antara sumber rujukan untuk bahagian mane yang patot aku tukar warne dari warne asal



Proses mengecat dalam pembikinan

Menyesal jugak kalo ikotkan sbb pakai spray tin sebab tangan tak reti nak bajet membazir je lebih. Sebotol pon dah RM27 aku beli kat Time Machine Berjaya Plaza depan time square.

Hasil terdahulu sebelom aku tangguhkan kejap sementare tunggu gaji nak beli spray baru. baru sayap tapi aku da abeskan sebotol Mr.Hobby Yellow Florescent kat effect hijau-kuning tu. Orang laen cakap sebotol leh tahan due kit. Sampai tang aku satu kit pon da settle. Aii.. pengalaman~ skang da pandai bajet sbb tau mahal. hahaha!

Tanduk kat kaki tu aku pakai Gundam Marker GM15 Flourescent Green. Hijau die tak menyerlah sangat. Tu yang aku decide untuk gune spray. Ini marker pertame aku beli postage dari kelantan kene RM17 sebatang! tipah tertipu. Bile tengok kat Time Machine Berjaya Plaza baru RM8 je sebatang. Bile dah pemalas itu padah die. Nyesal aku tak survey dulu.

Nie effect hijau kat sayap. Payah nak dapatkan tona sekate disebabkan warne asas bawah die tu hitam. Sepatotnye aku gune Spray Base White baru senang nak spray tapi disebabkan sebotol dah RM75, aku tarah gak mane yang mampu je.

Aku gunekan Spray Mr. Color Flat Black utk part sendi-sendir yang berwarne hitam. Hitam tu sepatutnye tak berkilat kalau tunggu warne tu betul-betul kering. Disebabkan aku kurang penyabar tu yang aku main sambung je walaupun baru nak kering. - Sifat tu masalah utame aku =.=!



Sebelum Dikerjakan


Ce teke tema warne ape yang aku cube gunekan untuk Gundam Deathscythe Hell Custom aku nieh?





0 comments:

Post a Comment